Τραυματισμοί στο τένις


Το τένις ή αντισφαίριση, αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή αθλήματα με ρακέτα στον κόσμο. Μεγάλος αριθμός αγώνων με επαγγελματίες παίκτες και υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού μπορεί να οδηγήσουν σε τραυματισμούς από υπέρχρηση, όπως επικονδυλίτιδα ή κακώσεις στον καρπό. Για τους παίκτες του τένις που δεν λαμβάνουν μέρος σε αγώνες, η ακατάλληλη ή ανεπαρκής φυσική κατάσταση και τεχνική κατάρτιση μπορεί να είναι οι αιτίες των τραυματισμών από υπέρχρηση. Αν και οι τραυματισμοί από υπέρχρηση αποτελούν ένα μεγάλο τμήμα των τραυματισμών στο τένις, τα καλά νέα είναι ότι οι εν λόγω τραυματισμοί είναι δυνατόν να αποφευχθούν με ορισμένες αλλαγές στην τεχνική και στην προπόνηση.


Τι είδους τραυματισμοί είναι συνηθέστεροι στο τένις;

Τα δύο τρίτα των κακώσεων στο τένις οφείλονται στην υπέρχρηση και το υπόλοιπο ένα τρίτο οφείλεται σε τραυματισμό ή σε οξύ γεγονός. Οι τραυματισμοί από υπέρχρηση συνήθως προσβάλλουν τους ώμους, τους καρπούς και τους αγκώνες.


Ποιοι είναι οι συχνότεροι τραυματισμοί και ποια η αντιμετώπισή τους;

Επικονδυλίτιδα

Ο πιο γνωστός τραυματισμός είναι η επικονδυλίτιδα (tennis elbow) που προκύπτει στην ουσία από την υπερβολική χρήση των μυών που επεκτείνουν τον καρπό ή στρέφουν το αντιβράχιο. Αυτοί είναι επίσης οι μύες που χρησιμοποιούνται περισσότερο όταν το μπαλάκι του τένις προσκρούει στη ρακέτα. Η σωστή ενίσχυση αυτών των μυών σε συνδυασμό με τακτική προθέρμανση, θα συμβάλει στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης επικονδυλίτιδας. Η προσοχή σε τεχνικά στοιχεία όπως το μέγεθος της λαβής της ρακέτας και η ορθή τεχνική μπορούν επίσης να συμβάλουν στην πρόληψη της πάθησης αυτής.

Κάκωση ώμου

Οι τραυματισμοί από υπέρχρηση στον ώμο συνήθως οφείλονται στην κακή προετοιμασία και την ανεπαρκή δύναμη των μυών του στροφικού πετάλου του ώμου. Οι μύες του στροφικού πετάλου βοηθούν να «κάθεται» σωστά η σφαιροειδής άρθρωση του ώμου στο κοίλωμα. Όταν κουραστούν ή είναι αδύναμοι, υπάρχει κάποια αύξηση των «εργασιών» στο κοίλωμα, ερεθίζοντας τους ιστούς. Ο τένοντας ή ο θύλακος μπορεί να πρηστεί και να πονάει. Αυτό συνήθως συνεπάγεται πόνο στις κινήσεις που φέρνουν τα χέρια ψηλά πάνω από το κεφάλι όπως το σερβίς. Αν ο πόνος επιμένει, μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο και άλλες καθημερινές δραστηριότητες.

Η κάμψη και έκταση του καρπού με ελαφριά αντίσταση με ένα λάστιχο εκγύμνασης και ενδυνάμωσης για τρεις έως τέσσερις φορές την εβδομάδα, ενδεχομένως να ελαττώσει τον πόνο και να μειώσει τους τραυματισμούς.

Κατάγματα από καταπόνηση

Είκοσι τοις εκατό των νέων παικτών υποφέρουν από κατάγματα από καταπόνηση σε σύγκριση με μόλις το 7,5% των επαγγελματιών παικτών. Τα κατάγματα από καταπόνηση είναι το αποτέλεσμα εντατικής προπόνησης σε σύντομο διάστημα. Όταν οι μύες κουράζονται, ασκείται μεγαλύτερη πίεση στο οστό. Αν αυτό συμβεί πολύ γρήγορα, το οστό δεν μπορεί να προσαρμοστεί αρκετά γρήγορα ώστε να αντέξει την πίεση και σπάει. Αυτά τα «σπασίματα» είναι συνήθως ρωγμές στα οστά που προκαλούν πόνο και όχι ένα κανονικό κάταγμα ή μετατόπιση του οστού. Τα κατάγματα από καταπόνηση μπορούν να συμβούν στο πόδι (την κνήμη ή την περόνη) ή στο κάτω άκρο (στα μετατάρσια ή το σκαφοειδές).

Οι τραυματισμοί αυτοί είναι δυνατόν να αποφευχθούν με σωστή προπόνηση και ασκήσεις ενδυνάμωσης πριν από ένα παιχνίδι τένις. Τα κατάλληλα υποδήματα είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την πρόληψη των καταγμάτων από καταπόνηση.

Μυϊκές θλάσεις

Οι θλάσεις μυών γίνονται συνήθως από γρήγορες, απότομες κινήσεις. Η καλή προθέρμανση και μετέπειτα οι σωστές διατάσεις μπορούν να συμβάλουν στη μείωση των θλάσεων. Η προθέρμανση θα πρέπει να περιλαμβάνει αργό τρέξιμο, εκτάσεις-ανατάσεις με αναπήδηση ή ποδήλατο σε χαμηλή ένταση.

Οι διατάσεις θα πρέπει να γίνονται αργά και προσεκτικά. Μην αναπηδάτε για να κάνετε διατάσεις. Κρατήστε τη διάταση για 30 δευτερόλεπτα ή περισσότερο. Οι καλύτερες διατάσεις είναι οι διατάσεις με κίνηση, π.χ. κουνήστε το πόδι σας πέρα δώθε, μία μπροστά και μία πίσω σαν να αιωρείται σε έκταση ή κουνήστε τα χέρια σας κυκλικά με ταλάντωση και διασταυρώνοντάς τα μπροστά στο στήθος σας. Οι σωστές διατάσεις θα πρέπει να διαρκούν τουλάχιστον πέντε λεπτά.

Για τυχόν ανησυχίες σχετικά με έναν τραυματισμό ή για τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να αποφύγετε μελλοντικούς τραυματισμούς, μιλήστε με έναν επαγγελματία αθλίατρο ή προπονητή. Ο αθλητής θα πρέπει να επιστρέψει στα γήπεδα μόνον όταν έχει λάβει έγκριση από έναν επαγγελματία της υγείας.


Το παρόν παρέχει μόνο γενικές πληροφορίες οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη δική σας ορθή κρίση ή τη συμβουλή του γιατρού. 


Γίνε μέλος της Κοινότητας Metropolitan Hospital Connect

connect

get updates