Τραυματισμοί στην κολύμβηση


Η κολύμβηση είναι από τις πλέον δημοφιλείς δραστηριότητες μειωμένης επιβάρυνσης του σώματος, με πάνω από 1 εκατομμύριο ερασιτέχνες και επαγγελματίες κολυμβητές στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Περισσότερο από το ένα τρίτο των αθλητών αυτών προπονείται και αγωνίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Οι ελίτ κολυμβητές ενδεχομένως να κολυμπούν και πάνω από 8 χιλιόμετρα την ημέρα, υποβάλλοντας τις αρθρώσεις τους σε ακραίες επαναλαμβανόμενες κινήσεις. Οι περισσότεροι τραυματισμοί στην κολύμβηση παρατηρούνται στους ώμους, τα γόνατα, τα ισχία ή τη μέση, ανάλογα με το στυλ της κολύμβησης.


Τι προκαλεί τους τραυματισμούς στην κολύμβηση;

Με την υπερβολική χρήση επέρχεται κόπωση και αδυναμία τήρησης της σωστής τεχνικής. Συχνά οι κολυμβητές εμφανίζουν τεράστια ευελιξία ή χαλαρότητα των αρθρώσεων, η οποία μπορεί να είναι φυσιολογική. Ελαφριές κακώσεις και μικροτραυματισμοί μπορούν να καταστήσουν τους ώμους ασταθείς και να οδηγήσουν σε πόνο και τενοντίτιδα. Άλλοι τραυματισμοί από επαναλαμβανόμενες κινήσεις περιλαμβάνουν προβλήματα στο εσωτερικό του γόνατος και προβλήματα στα ισχία από τις κλωτσιές στο πρόσθιο, καθώς και τραυματισμούς στη μέση από τα πόδια στην πεταλούδα ή από εναλλακτικές μορφές προπόνησης εκτός υγρού στίβου.


Ποιοι είναι οι συχνότεροι τραυματισμοί στην κολύμβηση;

Ο ώμος του κολυμβητή

Ο ώμος είναι η άρθρωση που πλήττεται περισσότερο από τους τραυματισμούς στην κολύμβηση ή από υπέρχρηση. Οι τραυματισμοί στους ώμους μπορεί να περιλαμβάνουν το σύνδρομο υπακρωμιακής προστριβής –δηλαδή, πίεση στο στροφικό πέταλο από τμήμα της ωμοπλάτης, όταν σηκώνεται το χέρι. Η τενοντίτιδα δικεφάλου (επώδυνη φλεγμονή του δικεφάλου μυός του βραχίονα) και η αστάθεια του ώμου, στις οποίες οι δομές που περιβάλλουν την άρθρωση του ώμου δεν λειτουργούν προκειμένου να διατηρηθεί η σφαιροειδής άρθρωση εντός του κοιλώματος, μπορούν να προκύψουν από κόπωση και αδυναμία του στροφικού πετάλου και των μυών γύρω από την ωμοπλάτη.

Τραυματισμοί στα κάτω άκρα

Οι τραυματισμοί στους τένοντες και τους συνδέσμους του γόνατος (κάκωση γόνατος στο πρόσθιο) είναι συνήθεις. Οι αθλητές του προσθίου ενδεχομένως επίσης να νιώσουν πόνο στο ισχίο εξαιτίας φλεγμονής των τενόντων του ισχίου.

Προβλήματα στη μέση, μεταξύ των οποίων προβλήματα στους δίσκους της οσφυϊκής μοίρας, ή πρόβλημα στο σημείο συνένωσης μεταξύ της σπονδυλικής στήλης και της πυέλου που ονομάζεται σπονδυλόλυση, μπορεί να γίνουν εντονότερα κατά τα χτυπήματα των ποδιών στην πεταλούδα που χρησιμοποιείται συχνά στην αγωνιστική κολύμβηση.


Πώς μπορούν να αποφευχθούν και να αντιμετωπιστούν οι τραυματισμοί στην κολύμβηση;
  • Με την επικοινωνία μεταξύ αθλητών, γονέων, προπονητή και αθλητιάτρου που είναι ζωτικής σημασίας τόσο για την πρόληψη των τραυματισμών όσο και για την επιτυχή αποκατάστασή τους
  • Με την καλή τεχνική στις χεριές
  • Μειώνοντας τις επαναλαμβανόμενες κινήσεις των χεριών που προκαλούν τραυματισμούς από υπέρχρηση
  • Με ασκήσεις για την ενδυνάμωση του κορμού και εναλλακτικές μορφές άσκησης πριν και στην αρχή της προετοιμασίας
  • Λαμβάνοντας υπόψη σας εναλλακτικές τεχνικές προπόνησης και όχι προπόνηση κατά τον τραυματισμό
  • Με περιόδους ανάπαυσης για αποκατάσταση
  • Εστιάζοντας τις προσπάθειες αποκατάστασης στην ενδυνάμωση της ωμοπλάτης και του στροφικού πετάλου για την πλειοψηφία των τραυματισμών στους ώμους και με ασκήσεις για την ενίσχυση της πυέλου και του ισχίου για τραυματισμούς στα γόνατα και το ισχίο
  • Συζητώντας με αθλητίατρο ή προπονητή για τυχόν ανησυχίες σας σχετικά με τους τραυματισμούς ή για τις στρατηγικές πρόληψης των τραυματισμών
  • Ο αθλητής θα πρέπει να επιστρέψει μόνον εφόσον του δοθεί άδεια από έναν επαγγελματία της υγείας. 

Το παρόν παρέχει μόνο γενικές πληροφορίες οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη δική σας ορθή κρίση ή τη συμβουλή του γιατρού.


Γίνε μέλος της Κοινότητας Metropolitan Hospital Connect

connect

get updates