Ήξερες ότι 30 λεπτά άσκησης προλαμβάνουν την οστεοπόρωση?

Ήξερες ότι...

30 λεπτά καθημερινής δραστηριότητας όπως ένας περίπατος, ο χορός ή ακόμη και το σκάλισμα των λουλουδιών σου βοηθάει στη θωράκιση των οστών και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Η οστεοπόρωση είναι μια σιωπηλή πάθηση η οποία δεν δίνει συμπτώματα και συνήθως αντιλαμβανόμαστε ότι πάσχουμε από αυτή μόνο όταν προκύψει κάποιο κάταγμα, ωστόσο είναι μια πάθηση που προλαμβάνεται.  Μην αγνοείς να κάνεις τον έλεγχο οστικής πυκνότητας είναι σημαντικός, ανώδυνος και διαρκεί μόνο πέντε λεπτά. 

Η οστεοπόρωση είναι νόσος που οφείλεται στην απώλεια οστικής μάζας. Η οστική μάζα σχηματίζεται σιγά - σιγά από την αρχή της ζωής του ανθρώπου, φθάνει στη μεγαλύτερη πυκνότητα της (κορυφαία οστική μάζα) στην ηλικία των 25-35 ετών και από την ηλικία των 45 ετών αρχίζει να μειώνεται σταδιακά. Στην οστεοπόρωση, η σύνθεση του οστού και ο όγκος του σκελετού παραμένουν φυσιολογικά ενώ η οστική μάζα ελαττώνεται και μ' αυτό τον τρόπο τα οστά γίνονται «αραιότερα», με μειωμένη αντοχή και μεγαλύτερη πιθανότητα να πάθουν κατάγματα. 

Οι παράγοντες που συμβάλλουν στη μείωση της οστικής μάζας και αυξάνουν τον κίνδυνο οστεοπόρωσης είναι:

  1. Το κάπνισμα μειώνει τα επίπεδα οιστρογόνων στις γυναίκες και γυναίκες με χαμηλά επίπεδα οιστρογόνων (ιδίως μετά την εμμη νόπαυση ή μεγαλύτερες των 50 ετών) έχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν οστεοπόρωση.
  2. Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών ελαττώνει την «οστεοβλαστική» δραστηριότητα των οστών, έχει δηλαδή αρνητική επίδραση στα κύτταρα που σχηματίζουν τα οστά μας.
  3. Η πρόσληψη καφεΐνης μεγαλώνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης αλλά δεν έχει πλήρως διευκρινισθεί μέσω ποίου βιολογικού μηχανισμού. Μία πιθανή εξήγηση είναι ότι η καφείνη διεγείρει την αποβολή ασβεστίου στα ούρα.
  4. Η πρόσληψη αλατιού πέρα από το κανονικό έχει σαν αποτέλεσμα την αποβολή ασβεστίου με τα ούρα.
  5. Μικρή πρόσληψη ασβεστίου από δίαιτα πτωχή σε γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα 
  6. Η πρόσληψη ζωικών πρωτεϊνών (όπως αυτές του κρέατος) σε ποσοστό που ξεπερνά το 20% των ημερησίων θερμίδων δημιουργεί «αρνητικό ισοζύγιο ασβεστίου», βοηθά δηλαδή μεγάλη ποσότητα ασβεστίου να φεύγει από τον οργανισμό αποβαλλόμενο με τα ούρα.
  7. Η καθημερινή κίνηση και η συστηματική γυμναστική (20' τρεις ή τέσσερις φορές την εβδομάδα) βοηθά το χτίσιμο γερών οστών και επίσης μας βοηθά να αποφύγουμε την απώλεια οστικής πυκνότητας.

171018_MC_SMCampaign_Osteoporosis_FB_(2).jpg

Βοήθησε να διαδώσουμε το μήνυμα. Share μέσω των προσωπικών σου λογαριασμών εδώ

Be the first to comment

Please check your e-mail for a link to activate your account.

connect

get updates