Έχω συχνά κάψιμο στο στήθος. Τι με ενοχλεί και τι πρέπει να τρώω; (Άρθρο)

Το κάψιμο που νιώθεις στο στήθος και στο λαιμό συνήθως δεν έχει να κάνει με την καρδιά σου. Συμβαίνει όταν τα στομαχικά υγρά παλινδρομούν και ανεβαίνουν προς τα επάνω με αποτέλεσμα να ερεθίζουν τον οισοφάγο σου, ο οποίος συνδέει το στόμα με το στομάχι σου. Συγκεκριμένες τροφές μπορεί να προκαλέσουν το κάψιμο αυτό, αλλά δεν είναι όμοιες για όλους. Επέλεξε με προσοχή τις τροφές και υιοθέτησε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής που θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις το κάψιμο στο στήθος.

 

Μην τρως μεγάλες ποσότητες

Πολλές φορές δεν είναι μόνο ένα συγκεκριμένο φαγητό αλλά είναι και η ποσότητα του φαγητού που σε πειράζει. Δεν έχει σημασία αν σου αρέσει το πολύ γεμάτο στομάχι είναι πιθανό να σου προκαλέσεις κάψιμο στο στήθος. Προσπάθησε να χρησιμοποιείς μικρότερα πιάτα για να μπορείς να ελέγχεις την ποσότητα.

Φάε αργά

Μάσησε πολλές φορές και αργά το φαγητό σου. Απόλαυσε το και αφιέρωσε λίγο παραπάνω χρόνο στα γεύματά σου.

Λιπαρές τροφές

Τροφές με πολλά λιπαρά μένουν στο στομάχι σου περισσότερη ώρα άρα είναι περισσότερο πιθανό ότι θα σου δημιουργήσουν δυσφορία.

Απομάκρυνε το ορατό λίπος από τις τροφές

Μην επιλέγεις να τηγανίζεις το φαγητό σου καλύτερα ψητό ή βραστό. Αφαίρεσε το λίπος από το κρέας και το δέρμα από το κοτόπουλο.

Τροφές με πολλά οξέα

Απέφυγε τις ντομάτες και γενικότερα τις σάλτσες, τα φρούτα όπως πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ και λεμόνια. Πρόσεξε το ξύδι και τις ντρέσινκς που περιέχουν ξύδι στις σαλάτες σου.

Πρόσεξε τι πίνεις

Συγκεκριμένα ροφήματα μπορεί να προκαλέσουν κάψιμο στο στήθος, ιδιαίτερα αυτά που περιέχουν καφέ. Το αλκοόλ επίσης πρέπει να αποφεύγεται καθώς χαλαρώνει τη βαλβίδα ανάμεσα στον οισοφάγο και το στομάχι με αποτέλεσμα τα γαστρικά υγρά να απελευθερώνονται ευκολότερα και να σου προκαλούν κάψιμο στο στήθος. Προσοχή στον ντοματοχυμό και στον χυμό πορτοκάλι έχουν επίσης οξέα ερεθιστικά για το στομάχι.

Ροφήματα 

Επίλεξε ροφήματα χωρίς ανθρακικό και καφεΐνη, προτίμησε το τσάι, τα ροφήματα από βότανα. Εάν πρέπει οπωσδήποτε να πιεις καφέ, cola, ή bloody mary, πιες λιγότερη ποσότητα και αυτό θα βοηθήσει.

Σοκολάτα

Εάν δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτή προσπάθησε να τρως μικρότερη ποσότητα. Περιορίσου σε ένα ή δυο κομματάκια και σίγουρα μην τη φας μετά από ένα λιπαρό γεύμα ή με άδειο στομάχι.

Απέφυγε τα καυτερά

Τα πικάντικα και καυτερά φαγητά επιβαρύνουν το στομάχι και προκαλούν κάψιμο στο στήθος. Προσπάθησε να αναδεικνύεις τη γεύση των τροφών σου με άλλους τρόπους.

Βρες τι σε ενοχλεί

Όλοι είμαστε διαφορετικοί για το λόγο αυτό θα πρέπει να γίνεις γιατρός του εαυτού σου. Μπορεί να μην έχεις πρόβλημα να φας ένα πικάντικο φαγητό ή να μπορείς να πιεις μια μικρή κούπα καφέ. Κράτησε σημειώσεις για το τι σε ενοχλεί για να μπορέσεις να διαχειριστείς και να ελέγξεις καλύτερα το κάψιμο στο στήθος.

Υιοθέτησε υγιεινές συνήθειες 

Μην κοιμάσαι αμέσως μετά το φαγητό, άφησε να περάσουν τουλάχιστον 3 ώρες. Το κάπνισμα και τα παραπάνω κιλά είναι επιβαρυντικοί παράγοντες. Μίλα στο γιατρό σου άμεσα για περισσότερες οδηγίες και για να σε κατευθύνει σωστά.

 

Be the first to comment

Please check your e-mail for a link to activate your account.

connect

get updates