Τραυματισμοί στο ποδόσφαιρο


Το ποδόσφαιρο είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αθλήματα στον κόσμο και το ταχύτερα αναπτυσσόμενο ομαδικό άθλημα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Παρότι το ποδόσφαιρο αποτελεί ένα ευχάριστο είδος αερόβιας άσκησης και βοηθά στην ανάπτυξη ισορροπίας, ευελιξίας, συντονισμού και ομαδικού πνεύματος, οι ποδοσφαιριστές πρέπει να έχουν επίγνωση του κινδύνου τραυματισμού τους. Η πρόληψη των τραυματισμών, ο έγκαιρος εντοπισμός και η θεραπεία μπορούν να διατηρήσουν τα παιδιά και τους ενήλικες στα γήπεδα για μεγάλο διάστημα.


Ποιοι είναι μερικοί από τους συνηθέστερους τραυματισμούς στο ποδόσφαιρο και ποια είναι τα συμπτώματα τους;

Οι τραυματισμοί στα κάτω άκρα είναι οι πλέον συνήθεις στο ποδόσφαιρο. Αυτοί οι τραυματισμοί μπορεί να προκύψουν από χτυπήματα, όπως από κλωτσιά στον μηρό ή γύρισμα του γόνατος, ή να είναι αποτέλεσμα της υπέρχρησης μυών, τενόντων ή οστών.

Τραυματισμοί στα κάτω άκρα

Τα διαστρέμματα και οι θλάσεις είναι οι συνηθέστεροι τραυματισμοί στα κάτω άκρα. Η σοβαρότητα των τραυματισμών αυτών ποικίλλει. Η ρήξη χόνδρου και η κάκωση πρόσθιου χιαστού συνδέσμου (ACL) στο γόνατο είναι μερικοί από τους πιο συχνούς τραυματισμούς που μπορεί να χρειαστούν χειρουργική επέμβαση. Άλλοι τραυματισμοί περιλαμβάνουν κατάγματα και μώλωπες από απευθείας χτύπημα στο σώμα.

Τραυματισμοί από υπέρχρηση στα κάτω άκρα

Η περιοστίτιδα της κνήμης (ευαισθησία στην κνήμη), η τενοντίτιδα του επιγονατιδικού τένοντα (πόνος στο γόνατο) και η τενοντίτιδα του Αχιλλείου τένοντα (πόνος στο πίσω μέρος του αστραγάλου) είναι μερικές από τις συνηθέστερες παθήσεις από υπέρχρηση στο ποδόσφαιρο. Οι ποδοσφαιριστές είναι επίσης επιρρεπείς στις θλάσεις των προσαγωγών (πόνος στη βουβωνική χώρα) καθώς επίσης και σε θλάσεις των μυών του μηρού και της κνήμης.

Τα κατάγματα από καταπόνηση συμβαίνουν όταν το οστό καθίσταται αδύναμο από την υπερβολική χρήση. Είναι συχνά δύσκολο να διαχωρίσει κανείς τα κατάγματα από καταπόνηση από τους τραυματισμούς στα μαλακά μόρια. Εάν παρουσιαστεί πόνος σε οποιοδήποτε μέρος των κάτω άκρων και δεν εμφανίζει σαφή βελτίωση μετά από λίγες ημέρες ανάπαυσης, θα πρέπει να συμβουλευτείτε έναν γιατρό προκειμένου να διαπιστώσει αν υπάρχει κάταγμα από καταπόνηση.

Τραυματισμοί στα άνω άκρα

Οι τραυματισμοί στα άνω άκρα γίνονται συνήθως από πτώση με τα χέρια σε πλήρη έκταση ή από επαφή μεταξύ παικτών, και συνήθως περιλαμβάνουν κάκωση του καρπού, κάταγμα του καρπού, και εξάρθρημα του ώμου.

Τραυματισμοί στο κεφάλι, τον αυχένα και το πρόσωπο

Οι τραυματισμοί στο κεφάλι, τον αυχένα και το πρόσωπο περιλαμβάνουν εκδορές (σχισίματα), μώλωπες, κατάγματα, θλάση του αυχένα και διάσειση. Η διάσειση είναι μια μεταβολή στη νοητική κατάσταση ενός αθλητή λόγω τραύματος στο κεφάλι και πρέπει πάντοτε να ελέγχεται από γιατρό. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι όσοι παθαίνουν διάσειση χάνουν τις αισθήσεις τους.


Με ποιον τρόπο αντιμετωπίζονται οι τραυματισμοί στο ποδόσφαιρο;

Οι αθλητές θα πρέπει να σταματούν αμέσως έως ότου ο όποιος τραυματισμός αξιολογηθεί και αντιμετωπιστεί σωστά. Οι περισσότεροι τραυματισμοί είναι ήσσονος σημασίας και μπορούν να αντιμετωπιστούν με μια σύντομη περίοδο ανάπαυσης, με την τοποθέτηση ψυχρού επιθέματος (πάγου) και με την ανύψωση του σκέλους με το πρόβλημα. Εάν ένας εξειδικευμένος γιατρός όπως αθλητίατρος ή προπονητής είναι διαθέσιμος για να αξιολογήσει τον τραυματισμό, συχνά είναι δυνατόν να ληφθεί απόφαση για να επιτραπεί αμέσως στον αθλητή να συνεχίσει το παιχνίδι. Ο αθλητής θα πρέπει να επιστρέφει στο παιχνίδι μόνο αφού του έχει δοθεί άδεια από έναν επαγγελματία της υγείας.

Οι τραυματισμοί από υπέρχρηση μπορούν να αντιμετωπιστούν με μια περίοδο ανάπαυσης, που σημαίνει ότι ο αθλητής μπορεί να συνεχίσει να ασκείται ή να προπονείται με κάποιες τροποποιήσεις. Σε πολλές περιπτώσεις, το να συνεχίζει κανείς νιώθοντας πόνο μπορεί να είναι επιζήμιο ιδίως για κατάγματα από καταπόνηση, τραυματισμούς των συνδέσμων του γόνατος και για οποιοδήποτε χτύπημα στο κεφάλι ή τον αυχένα. Επικοινωνήστε με τον γιατρό σας για τη σωστή διάγνωση και θεραπεία κάθε τραυματισμού που δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης μετά από λίγες ημέρες ανάπαυσης.

Θα μπορέσετε να επιστρέψετε στο παιχνίδι μόνο αφού σας έχει δοθεί άδεια από έναν επαγγελματία της υγείας.


Πώς μπορούν να αποφευχθούν οι τραυματισμοί στο ποδόσφαιρο;
  • Υποβληθείτε σε κλινική εκτίμηση από γιατρό πριν την έναρξη της αγωνιστικής περιόδου και ακολουθείτε τις συστάσεις του γιατρού σας
  • Χρησιμοποιήστε αθλητικά παπούτσια με τάπες και επικαλαμίδες -υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που δείχνουν ότι οι ενσωματωμένες και πολλαπλές τάπες είναι πιο ασφαλείς από τις βιδωτές
  • Λάβετε υπόψη σας τις κακές συνθήκες του γηπέδου οι οποίες μπορούν να αυξήσουν τα ποσοστά τραυματισμού
  • Χρησιμοποιήστε μπάλες από συνθετικό δέρμα στο σωστό μέγεθος –οι δερμάτινες μπάλες που μπορεί να ποτίσουν από το νερό και να γίνουν βαρύτερες είναι πιο επικίνδυνες, ειδικά στις κεφαλιές
  • Προσοχή στα κινούμενα τέρματα που μπορούν να πέσουν πάνω στους αθλητές και προτιμήστε τα σταθερά τέρματα όταν αυτό είναι δυνατόν
  • Να ενυδατώνεστε επαρκώς -το να περιμένετε έως ότου να διψάσετε είναι συχνά πολύ αργά για να ενυδατωθείτε σωστά
  • Λάβετε υπόψη σας τις συνθήκες του περιβάλλοντος, ιδίως σε σχέση με τις πολύ ζεστές και τις υγρές καιρικές συνθήκες, ώστε να αποφύγετε την εξάντληση από τη θερμότητα
  • Διατηρηθείτε σε καλή φυσική κατάσταση - τα ποσοστά τραυματισμών είναι υψηλότερα σε αθλητές οι οποίοι δεν έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα
  • Μετά από ένα χρονικό διάστημα αδράνειας, μπείτε σταδιακά στο ποδόσφαιρο μέσα από δραστηριότητες όπως αερόβια άσκηση, ασκήσεις ενδυνάμωσης και αντοχής και ασκήσεις για την ευκινησία και την ευελιξία
  • Αποφεύγετε τραυματισμούς από υπέρχρηση— το περισσότερο δεν είναι πάντοτε καλύτερο! Πολλοί αθλητίατροι πιστεύουν ότι είναι επωφελές να μένει κανείς εκτός τουλάχιστον μίας αγωνιστικής περιόδου κάθε χρόνο. Προσπαθήστε να αποφύγετε την πίεση που ασκείται σήμερα σε πολλούς νέους αθλητές να προπονούνται υπερβολικά. Ακούστε το σώμα σας και μειώστε τον χρόνο και την ένταση της προπόνησης αν προκύψει πόνος ή ενόχληση. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί ο κίνδυνος τραυματισμού και θα αποφευχθεί η εξουθένωση (burn-out)
  • Μιλήστε με τον γυμναστή και/ή τον προπονητή σας αν έχετε ανησυχίες σχετικά με τραυματισμούς και για στρατηγικές πρόληψής τους.

Το παρόν παρέχει μόνο γενικές πληροφορίες οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη δική σας ορθή κρίση ή τη συμβουλή του γιατρού. 


connect

get updates