Μετά το έμφραγμα πότε μπορώ να ξεκινήσω οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα?

Ο Διευθυντής Επεμβατικής Καρδιολογίας, Μιχαήλ Ζαίρης μας απαντάει για την επιστροφή στη σωματική δραστηριότητα μετά το έμφραγμα.

Ήδη από τις πρώτες ημέρες της νοσηλείας σας στο νοσοκομείο, ο καρδιολόγος σας, σας συνιστά να αποφεύγετε την συνεχή κατάκλιση και σας     ενθαρρύνει να κάθεστε σε καρέκλα, να κάνετε μερικά βήματα εντός του δωματίου σας και να επισκέπτεστε την τουαλέτα για τη πραγματοποίηση της σωματικής σας ανάγκης. Μόλις επιστρέψετε στο σπίτι σας, και ανάλογα με τη βαρύτητα του εμφράγματος και των πιθανών επιπλοκών σας, συνιστάται κατά την 1η  εβδομάδα, να αρχίσετε τη σταδιακή εκτέλεση ηπίων δραστηριοτήτων. Τέτοιες είναι  η άνοδος και η κάθοδος 5-10 σκαλοπατιών ή ένας μικρός περίπατος 200-300 μέτρων έξω από το σπίτι, έτσι στο τέλος της εβδομάδας αυτής να μπορείτε, χωρίς στηθάγχη, δύσπνοια ή εύκολη κόπωση, να ανεβαίνετε μια σκάλα 20 σκαλοπατιών ή να πραγματοποιείτε ένα περίπατο συνολικής διαδρομής 800-1000 μέτρων. Τις επόμενες εβδομάδες, θα προσπαθήσετε σταδιακά, αλλά όχι υπερβολικά γρήγορα, να αυξάνετε τη σωματική σας δραστηριότητα έχοντας οδηγό τη σωματική σας ικανότητα. Με άλλα λόγια, μέχρι το τέλος του 1ου μήνα μπορείτε να αυξάνεται τη σωματική σας δραστηριότητα, στο επίπεδο της προ εμφράγματος εποχής, με την προϋπόθεση ότι αυτή η δραστηριότητα δεν σας προκαλεί στηθάγχη, δύσπνοια ή σοβαρή σωματική κόπωση. Μετά το 1ο μήνα, και με την προϋπόθεση ότι μέχρι τότε η πορεία σας ήταν ομαλή, μπορείτε να ξεκινήσετε αεροβική σωματική άσκηση όπως είναι ελαφρύ τρέξιμο, οδήγηση ποδηλάτου, κολύμπι, χορός ή τρέξιμο σε κυλιόμενο τάπητα. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι προ της έναρξης της αεροβικής άσκησης, θα πρέπει να εκτιμηθεί η κατάστασή σας από τον καρδιολόγο σας, ο οποίος θα σας δώσει και περαιτέρω οδηγίες, για το επίπεδο και το είδος της άσκησης αυτής. Μετά το πέρας αυτού του χρονικού διαστήματος και εφόσον η πορεία σας ήταν ομαλή και χωρίς συμπτώματα, θα πρέπει να πραγματοποιείτε μια κανονική πλέον σωματική δραστηριότητα. Ένα καλό τέτοιο πρόγραμμα είναι η μέτριας έντασης αερόβια σωματική άσκηση (πχ γρήγορο βάδισμα ή ποδηλασία) για 30 λεπτά 5 φορές την εβδομάδα. Η ένταση της άσκησης που θα πραγματοποιείτε τώρα, μπορεί να σας προκαλεί στο τέλος ελαφρά δύσπνοια, αλλά σε καμιά περίπτωση στηθαγχικό πόνο.   Στη περίπτωση εκείνη που σας είναι δύσκολο να ασκηθείτε 30 λεπτά, 5 φορές την εβδομάδα από την αρχή, προσπαθήστε μια σταδιακή αύξηση του χρόνου άσκησης (πχ 10 λεπτά άσκησης στην αρχή) με σταδιακή αύξηση στα 30 λεπτά. 

Be the first to comment

Please check your e-mail for a link to activate your account.

connect

get updates