Πώς αντιμετωπίζουμε τα ενοχλητικά συμπτώματα της εμμηνόπαυσης (Άρθρο)

Τι μας προκαλεί εξάψεις; Ο καφές, το αλκοόλ, η ζέστη στο δωμάτιο που βρισκόμαστε, το άγχος όλα είναι πολύ συχνοί και πιθανοί παράγοντες. Πώς αντιμετωπίζουμε όμως την έξαψη;

Όταν νιώσουμε ότι η έξαψη ξεκινάει αναπνέουμε βαθιά και αργά από τη μύτη και βγάζουμε τον αέρα από το στόμα. Εάν είναι επίμονες και ενοχλητικές καλό είναι να μιλήσουμε με τον γιατρό μας.

Ιδρώτας το βράδυ

Συνήθως το βράδυ οι εξάψεις διαρκούν περίπου 3 λεπτά και μας αφήνουν ιδρωμένες και πολύ πιθανό αϋπνίες.  Μπορούμε όμως να το αντιμετωπίσουμε αντί για χοντρές πιτζάμες φοράμε λεπτά φανελάκια, βάζουμε μια παγοκύστη κάτω από το μαξιλάρι μας, αλλάζουμε πλευρά στο μαξιλάρι μας για να έχουμε πάντα το πρόσωπό μας στη δροσερή πλευρά, διαλέγουμε ελαφρά σκεπάσματα, χρησιμοποιούμε ανεμιστήρα.

Αϋπνίες

Η Yoga, το tai chi, και ο διαλογισμός μπορούν να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε τον ύπνο μας.  Γενικότερα οποιασδήποτε μορφής άσκηση μπορεί να κάνει τη διαφορά και να μας βοηθήσει να κοιμόμαστε καλύτερα, απλά να ξέρουμε ότι θα πρέπει να έχουν περάσει τουλάχιστον 3 ώρες από την τελευταία προπόνηση πριν πάμε για ύπνο.  Αποφεύγουμε το αλκοόλ, όσο και αν πιστεύουμε ότι ένα ποτηράκι κρασί το βράδυ θα μας χαλαρώσει αργότερα είναι βέβαιο ότι θα μας ξυπνήσει!  Αν ακόμα μετά από όλα αυτά είμαστε ξύπνιες διαβάζουμε κάτι που μας ευχαριστεί.  Μιλάμε με τον γιατρό μας για κάποια πιθανή φαρμακευτική αγωγή όταν η αϋπνία μας ταλαιπωρεί πολύ.

Συναισθηματικές διακυμάνσεις

Νεύρα, εξάρσεις, ξεσπάσματα, κλάματα χωρίς λόγο, ιδιοτροπίες και ξαφνικές χαρές όλα είναι κλασικά συμπτώματα για εμάς που μπαίνουμε στην εμμηνόπαυση. Εάν μάλιστα είχαμε και γενικότερα άσχημο κύκλο τότε είναι ακόμη πιθανότερο οι ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν αυτή την περίοδο να μας προκαλούν ακόμη μεγαλύτερα συναισθηματικά και ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα.  Η Yoga και το tai chi είναι μια λύση και μπορούν να μας βοηθήσουν, όπως το να κάνουμε πράγματα που μας ευχαριστούν με τους φίλους και την οικογένειά μας. Ο γιατρός μπορεί να μας συστήσει μια μικρή δόση αντισυλληπτικών χαπιών, αντικαταθλιπτικών ή κάποιας άλλης εναλλακτικής θεραπείας για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις ψυχολογικές και συναισθηματικές διακυμάνσεις.

Πονοκέφαλοι

Οι πονοκέφαλοι και οι ημικρανίες μπορεί να χειροτερέψουν την περίοδο της εμμηνόπαυσης.  Καλό είναι να κρατάμε ένα ημερολόγιο για να σημειώνουμε πότε και τι είναι αυτό που μάλλον μας ενοχλεί και μας προκαλεί πονοκέφαλο ιδιαίτερα μάλιστα όταν αυτό συνδυάζεται και με εξάψεις. Τρώμε μικρά και συχνά γεύματα γιατί η πείνα είναι κάτι που προκαλεί πονοκέφαλο.  Η αϋπνία είναι ένας ακόμη λόγος γι' αυτό καλό είναι να κοιμόμαστε λίγο το μεσημέρι εάν ο βραδινός μας ύπνος είναι χάλια. Η αντιμετώπιση διαφέρει βέβαια, κάποιες από εμάς μπορούμε να προλάβουμε τους πονοκεφάλους ή κάποιες από εμάς να περιορίσουμε τη συχνότητά τους. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να μιλήσουμε με τον γιατρό μας εάν επιθυμούμε να πάρουνε κάποια φαρμακευτική αγωγή.

Αδύναμα μαλλιά

Τα μαλλιά μας μπορεί κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης να είναι πιο αδύναμα και θαμπά.  Από την άλλη μπορεί να δούμε έντονη τριχοφυΐα εκεί που δεν το περιμένουμε στο πιγούνι και στα μάγουλα! Για να φροντίσουμε τα μαλλιά μας επιλέγουμε βαφές χωρίς χημικά, αποφεύγουμε τον ήλιο, μιλάμε με δερματολόγο για να λύσουμε το πρόβλημα της τριχοφυΐας στο πρόσωπο.

Ακμή τώρα; και όμως!

Συνήθως περιμένουμε την ακμή να την περάσουμε στην εφηβεία μας και όχι στα 50 μας! Και όμως είναι τόσο συχνό στην εμμηνόπαυση.  Βεβαιωνόμαστε ότι ενυδατώνουμε το πρόσωπό μας σωστά, χρησιμοποιούμε αντιηλιακό και ξεβαφόμαστε πάντα πριν κοιμηθούμε με προϊόντα που δεν είναι βαριά και λιπαρά και ενδείκνυνται για την καταπολέμηση της ακμής. Εάν επιμένει μιλάμε με τον δερματολόγο μας.

Ξεχνάμε

Χρησιμοποιούμε το μυαλό μας ή διαφορετικά το χάνουμε! Προκαλούμε και ασκούμε καθημερινά το μυαλό μας. Μαθαίνουμε κάτι καινούριο, μια ξένη γλώσσα για παράδειγμα ή ένα χόμπι, φροντίζουμε να διαχειριζόμαστε το άγχος μας και κάνουμε ασκήσεις για να βελτιώσουμε τη μνήμη μας.  Οι γυναίκες που έχουμε εξάψεις εξαιτίας του άγχους είναι πιθανό λέγεται να έχουμε και περισσότερα θέματα μνήμης.

Showing 1 reaction

Please check your e-mail for a link to activate your account.

connect

get updates